Thursday, March 20, 2014

KURSUS BERSKALA BESAR CUEPACS BAHAGIAN PAHANG 2013

KSKM NEGERI PAHANG 

Assalamualaikum wbt...
KSKM Negeri Pahang telah diberikan kesempatan  oleh pihak CUEPACS Bahagian Pahang untuk menghantar delegasi seramai 10 orang ke Kursus Berskala Besar CUEPACS Pahang. Perjalanan kursus tersebut boleh difahami melalui ketetapan berikut:
Tarikh       : 22 dan 23 November 2013
Tempat     : Hotel Seri Manja, Bandar Indera Mahkota
Lapor Diri : 22 November 2013
Tajuk        : Kursus Berskala Besar CUEPACS Bahagaian Pahang

Senarai nama delegasi KSKM Negeri Pahang;
1. En.Khairul A'zli Hj Ahmad
2. En.Ahmad Rahim
3. En.Muhammad Nazri Ibrahim
4. En.Sallehudin Abdul Talib
5. Pn.Maslina Amriem
6. Pn.Norhana Haron
7. Pn.Hazita Mokhtar
8. Pn.Rosfarizan Abdul Razak
9. Pn.Julia Abd Aziz
10.Cik.Syahida Mamat@Daud

Pengisian kursus berskala besar anjuran CUEPACS kali ini yang berlangsung selama 2 hari telah dipenuhi dengan 3 slot utama.

Slot 1 : Taklimat GST. (4.45 petang - 6.45 petang)
Taklimat berkaitan GST ini telah disampaikan oleh Timbalan Pengarah Kastam di Raja Malaysia Negeri Pahang. Taklimat ini berkisar kepada menerangkan peri-perlunya kerajaan Malaysia meneruskan polisi mengenakan cukai barangan kepada pengguna yang akan dilaksanakan menjelang 1 April 2015 nanti. Sebelum GST dilaksanakan kepada rakyat, pemahaman terhadap perlaksanaan tersebut seharusnya difahami dengan mendalam oleh setiap rakyat.

Slot 2 : Pengurusan Masa Mengikut Perspktif Al-Quran. (8.30 malam - 11.30 malam)
Penceramah : Dr. Danial Zainal Abidin.

Dr. Danial Zainal Abidin

Peserta kursus dibawa berfikir tentang kejadian alam semesta berpaksikan Al-Quran dan ilmu sains serta hubung-kaitnya dengan ayat-ayat di dalam Al-Quran. Pemikiran yang kritikal terhadap sesuatu hukum yang di turunkan melalui Al-Quran seharusnya ada bagi setiap individu muslim. Penceramah juga mengupas berkenaan surah Al-Asr.

Slot 3 : Kenali Diri Melalui Kaedah CVT (8.30 pagi - 12.30 tgh)
Penceramah : Prof. Dato' Seri Dr.Norhisham bin Wahab.
Slot ini menerangkan kepada semua peserta kaedah rawatan alternatif selain perubatan moden. Kaedah 'Colour Vibration Therapy' -CVT adalah satu kaedah rawatan berasaskan warna dan getaran. Dalam slot ini, setiap peserta diizinkan untuk menentukan warna kekuatan dan warna kelemahan setiap individu tersebut dengan rawatan yang dijalankan.

Majlis penutupan Kursus Berskala Besar CUEPACS Bahagian Pahang telah disempurnakan oleh Presiden CUEPACS Malaysia; En.Azih bin Muda dan penyampaian sijil kepada peserta.

Sekian , terima kasih...
~ADMINKSKMPahang~

No comments:

Post a Comment