Wednesday, September 12, 2012

PROGRAM TURUN PADANG PENGERUSI KSKM NEGERI PAHANG KE SMK CLIFFORD KUALA LIPIS

Perjalanan "Program Turun Padang Pengerusi KSKM Negeri Pahang"diteruskan lagi dimana kali ini destinasi yang dituju adalah daerah Kuala Lipis yang merupakan daerah yang banyak menyimpan bahan-bahan sejarah perjuangan.Daerah ini dahulunya merupakan ibu negeri Pahang sebelum berpindah ke daerah Kuantan.Kuala Lipis juga mempunyai lapangan terbang pada ketika itu namun ketika ini segalanya telah menjadi sejarah daerah untuk bahan ilmiah generasi akan datang.
Disamping itu,SMK Clifford juga amat terkenal dari dahulu sehingga kini kerana banyak melahirkan tokoh-tokoh besar di negara ini.Terkini,Dato' Siti Norhaliza merupakan bekas pelajar di sekolah ini.
Pengerusi KSKM Negeri,En.Khairul A'zli Ahmad telah memilih SMK Clifford sebagai tumpuan utama kerana disitu Wakil KSKM Daerah K.Lipis iaitu Puan.Haszlina bertugas.
Sesi turun padang pada kali ini tidak dapat untuk melawat ke dalam makmal di SMK Clifford kerana kebetulan pada hari tersebut,pihak sekolah mengadakan sambutan aktiviti sempena Ramadhan dan Syawal yang bakal menjelang.
Pengerusi KSKM Negeri sempat bertemu dengan Wakil KSKM Lipis di tepi padang bola sekolah dalam keadaan yang santai.Disamping bertujuan untuk mengedarkan sample saiz baju koprat KSKM Negeri Pahang untuk mendapatkan ukuran sebenar kepada penempah,beberapa isu dan cadangan untuk KSKM Lipis gerakkan aktiviti diperingkat daerah turut dibincangkan di dalam pertemuan singkat tersebut.
~ADMIN~mengucapkan terima kasih kepada Puan Haszlina kerana sudi menerima kunjungan singkat Pengerusi KSKM Pahang dalam memenuhi agenda rasmi'Program Turun Padang Pengerusi KSKM Pahang'
~ADMIN~sempat merakamkan panorama indah semasa program tersebut berlangsung untuk dikongsikan bersama.
Mercu tanda bandar Kuala Lipis
                                       
Pengerusi KSKM Pahang,En.Khairul A'zli Ahmad sedang berbincang sesuatu bersama Wakil KSKM Daerah Lipis,Puan.Haszlina.

Bangunan sekolah yang penuh bersejarah

         

No comments:

Post a Comment