Sunday, October 13, 2013

KURSUS "PROGRAM TRANSFORMASI NEGARA" DI KEM BINA NEGARA KUALA LIPIS

               


       
       KSKM NEGERI PAHANG












Assalamualaikum wbt...
Alhamdulillah dan Syukur kehadrat Allah SWT kerana dengan keizinan dan limpah kurnianya maka telah selesai satu lagi program anjuran KSKM Negeri Pahang iaitu Program Transformasi Negara.
Program kerjasama antara KSKM Daerah Temerloh, KSKM Negeri Pahang dengan usahasama Biro Tatanegara Negeri Pahang telah berlangsung di Kem Bina Negara,Kuala Lipis pada 8 - 10 Okt 2013.
Seramai 80 ahli KSKM Negeri Pahang telah dijemput untuk mengikuti program tersebut dan pada tarikh pendaftaran pada 8 Okt 2013, seramai 70 orang telah berjaya hadir ke kursus tersebut. ~ADMIN~ merakamkan Tahniah dan Syabas kepada ahli yang bersemangat waja sehingga sampai ke destinasi kursus samada dengan menaiki kenderaan persendirian ataupun dengan menaiki bas yang disediakan.
Sepanjang tempoh 3 hari di kem Bina Negara tersebut,apa yang dapat ~ADMIN~ rumuskan melalui pemerhatian dan bual langsung Pengerusi KSKM Negeri Pahang yang turut dijemput di Majlis Penutup Program itu adalah hampir keseluruhan peserta menunjukkan respon yang gembira dan seronok walaupun sepanjang siang dan malam hari ke 2, keseluruhan peserta tidak berpeluang melelapkan mata. Banyak perkara baru dan pengalaman yang sangat berharga turut sama diperolehi dalam setiap aktiviti yang diikuti.
Majlis penutup telah dilaksanakan oleh Penolong Pengarah BTN Negeri Pahang; Puan Mastura binti Johar.
KSKM Negeri Pahang mengucapkan setinggi-tinggi TAHNIAH dan Terima Kasih kepada Biro Tatanegara Negeri Pahang, Urusetia BTN Kem Bina Negara Kuala Lipis, Barisan Jurulatih, KSKM Daerah Temerloh serta semua peserta kursus(AHLI KSKM) kerana telah berjaya menjayakan program KSKM Negeri Pahang kali ini. Insyallah,melalui Unit Latihan dan Sumber Manusia KSKM Negeri Pahang akan terus bekerjasama dengan Biro Tatanegara Negeri Pahang untuk terus menganjurkan kursus yang sebegini untuk manafaat dan kepentingan semua ahli KSKM Negeri Pahang.
Di Laman Blog ini,~ADMIN~mempersembahkan beberapa panorama sepanjang kursus tersebut berlangsung untuk memberi semangat dan inspirasi yang berguna kepada ahli-ahli yang tidak berpeluang mengikutinya kali ini.
Perkongsian panorama; Kredit kepada Puan Mengan Umpang
            
Perkongsian panorama; Kredit kepada Cik Farah Najwa Wawa.
       
Perkongsian panorama bersama Lensa  Pengerusi KSKM Negeri Pahang.
                       

No comments:

Post a Comment