Friday, October 18, 2013

"PROGRAM TURUN PADANG" KSKM NEGERI PAHANG KE SMJK CHUNG HWA,KUALA LIPIS

KSKM NEGERI PAHNAG
Assalamualaikum wbt...

Bahan Kimia di tempatkan dihadapan bilik makmal
Pada 10 Oktober 2013 baru-baru ini, Pengerusi KSKM Negeri Pahang telah mengambil sedikit masa untuk mengadakan kunjungan ke SMJK Chung Hwa, Kuala Lipis bagi mengisi slot 'Program Turun Padang KSKM Negeri Pahang'. Kunjungan ini merupakan rentetan daripada keluhan daripada Pembantu Makmal yang berkhidmat di sekolah tersebut berikutan ketiadaan bilik stor bagi penyimpanan bahan kimia di makmal sains. Isu ketiadaan bilik stor penyimpanan bahan kimia ini telah di bawa oleh Pengerusi KSKM Negeri Pahang ke pengetahuan pihak Jabatan Pendidikan Negeri Pahang ketika Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan pada 13 Mei 2013 yang lalu dan telah diminitkan.
Ketibaan Pengerusi KSKM Negeri; En.Khairul A'zli Hj Ahmad telah disambut oleh Puan Hasulily dan Puan Siti Nor Haizah. Terlebih dahulu, Tuan Pengerusi telah memperkenalkan diri dan memohon keizinan daripada Pengetua sekolah tersebut untuk membuat tinjauan ke makmal sains.
~ADMIN~ tidak berniat untuk membuat ulasan berkenaan keadaan dan situasi di makmal sains sekolah tersebut kerana isunya telah diangkat ke peringkat Jabatan Pendidikan Negeri.
Gambar-gambar yang sempat di'snap' oleh Pengerusi KSKM Negeri Pahang ketika lawatan untuk menceritakan keadaan di makmal sekolah itu.

Bahan Kimia Pekat disimpan di dalam kebuk wasap

Bahan Kimia di simpan di dalam rak di dalam bilik persediaan


Semoga perjuangan KSKM Negeri Pahang untuk membantu Pembantu Makmal di sekolah ini akan mendapat perhatian dan tindakan yang bers=kesan di peringkat JPN Pahang dan sekolah itu sendiri.
Sekian,terima kasih...
~ADMINKSKMPahang~

No comments:

Post a Comment