Sunday, April 8, 2012

JAWAPAN BERKAITAN 'TANGGUNG KERJA'

Salam...merujuk permasalahan yang Puan utarakan kepada KSKM Pahang berkaitan proses tanggungkerja di makmal yang Puan lakukan dan mendapat kelulusan dari Pentadbir di sekolah Puan tetapi di tolak permohonan tuntutan tanggungkerja di peringkat JPN telah diangkat oleh Pengerusi KSKM Pahang semasa Program KSKM bersama JPNP baru2 ini.Sukacita dimaklumkan bahawa permasalah tersebut telah mendapat perhatian yg serius dr pihak JPNP.
Sedikit persoalan...adakah Puan telah memenuhi semua syarat2 tanggungkerja tersebut sebagai contoh...28hari bekerja berterusan tanpa ada mengambil cuti@MC atau menanggung kerja dari pegawai yang lebih rendah gred jawatan@setaraf serta beberapa syarat yang lain...Jika Puan yakin berkaitan syarat2 tersebut telah dipenuhi di dalam tuntutan tersebut,Puan sebenarnya layak untuk menuntut elaun tanggungkerja.
Besarlah harapan ~ADMINKSKM Pahang~memohon agar Puan terus berhubung melalui telefon ke JPNP ke Sektor Khidmat Pengurusan dan Pembangunan dan bercakap dengan En.Herry.Permasalahan Puan ini telah di dalam pengetahuan pegawai tersebut.
Mohon kerjasama dari Puan untuk bersama2 menjadi ahli KSKM keranaJPNP telah memberikan kapisiti KSKM Pahang untuk bersama2 di dalam Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan yang dipengerusikan oleh Pengarah Pelajaran Pahang sendiri.Di sinilah medium yang sangat penting untuk KSKM membangkitkan apa juga permasalahan yang ada samada dari segi makmal,penempatan PM,pertukaran dan lain-lain hal yang berkaitan.Keutamaan permasalahan akan lebih diutamakan kepada PM yang menjadi ahli KSKM.
Sekali lagi ~ADMIN~mengajak Puan serta semua PM di daerah Cameron Highlads untuk bersama2 menjadi ahli KSKM dan menggerakkan KSKM di peringkat daerah CH.
Akhirnya,semoga apa yang Pengerusi KSKM Pahang bawakan permasalahan Puan ini akan mendapat tindakan susulan dari pihak Puan.Sekian terima kasih...
~ADMINKSKMPahang~

No comments:

Post a Comment