Sunday, April 8, 2012

JAWAPAN BERKAITAN 'WAKTU KERJA'

Assalamualaikum...Menjawab isu yang Puan kemukakan...Masalah ini telah diangkat ke peringkat Kementerian Pelajaran Malaysia melaui KSKM Pusat.
Pengerusi KSKM Pahang,En.Khairul A'zli Hj Ahmad juga telah membawa cadangan pelarasan waktu kerja seluruh PM di negeri Pahang ini ketika Mesyuarat "Majlis Bersama Jabatan" dan ketika Kunjungan Mesra KSKM Pahang ke Jabatan Pelajaran Negeri Pahang baru-baru ini.
Puan.Jawapan yang diterima adalah:
Jadual PM tertakluk kpd pekeliling yg dikeluarkan dimana setiap PM perlu bekerja selama 9jam termasuk 1 jam rehat.Jadual ini juga tertakluk kepada AKTA BURUH yang dikeluarkan oleh Kerajaan Malaysia.Jadual waktu anjal juga tertakluk kpd budibicara pihak pentadbir di sekolah masing2.Sbg cth:
                          7pg-4ptg...           7.30pg-4.30ptg...                  8pg-5ptg.
Setiap PM wajib mengambil waktu rehat selama 1 jam.
Alasan PM perlu dimakmal pada waktu rehat tidak dapat dijadikan alasan kukuh utk PM tidak mengambil rehat 1 jam.Walaubagaimanapun,Puan masih boleh berbincang dgn pihak pentadbir di sekolah Puan.
Jika terdapat PM yg mendapat pelepasan awal dr pihak Pentadbir di sekolahnya,ini merupakan atas BUDIBICARA pentadbir di sekolah tersebut.Sekian TQ!!!
Sesi Perbualan Tamat

No comments:

Post a Comment